dijous, 4 de març del 2010

Metàfores que resumeixen teories ( Reflexió parcial d'una sessió de classe)

Llegint el llibre recomanat¹, més les diapositives del ppt.,veien els exemples gràfics a classe i altres Internet.

M’he adonat que per assimilar millor els nous coneixements has utilitzat molt les metàfores i gràfics per poder comprendre amb més facilitat aquella teoria.

Diria que aplicaves la teoria de Bruner, d’anar construint una bastida d’aprenentatge donant el recursos necessaris perquè l’alumne pugues construir peça a peça el seu aprenentatge per aprendre

La rampa d’inclinació per aixecar el vol, un altre metàfora per entendre que cadascú necessita una intensitat i una extensió per poder volar.

Això del sis barrets per pensar, de Bono, ho hi trobat genial i molt didàctic. Està clar que en el món de la docència, els educadors hem d’estar predisposats a posar-nos sempre el barret groc d’optimisme.

La miopia i la hipermetropia, una situació on el jove es miop (veu molt bé a la vora, però li manca la perspectiva de lluny), cosa que te l’adult, però li manca veure millor les coses de prop. Aquí lo ideal seria una col·laboració de les dues parts per aconseguir un millor resultat.

1 comentari:

  1. El llibre recomanat que comento és:

    ¹ López Vicente, Pau (2009) Entendre’s amb adolescents. Tu m’importes

    ResponElimina